Deklaracja dostępności
Gmina Miasto Świdnica zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej [eurzad.um.swidnica.pl].
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Miejski w Świdnicy
ul. Armii Krajowej 49
58-100 Świdnica
tel. Centrala +48 74 856 28 00
faks: +48 74 856 87 21
e-mail: um@um.swidnica.pl
Data publikacji strony internetowej: 01.06.2023 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 08.04.2024 r.
Strona internetowa jest zgodna z ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 08.04.2024 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoba kontaktowa jest Emilia Dadas, dostepnosc@um.swidnica.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 74 856 28 41.Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z zadaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Zadanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej zadanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować zadanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
W tej sekcji zostały zamieszczone wszelkie informacje, dotyczące dostępności architektonicznej wszystkich obiektów, w których siedzibę ma Urząd Miejski w Świdnicy.
W sumie jest ich pięć i w związku z tym, każdy obiekt został opisany osobno. Do każdego budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Budynek główny Urzędu Miejskiego - ul. Armii Krajowej 49
Do budynku Urzędu Miejskiego prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Armii Krajowej z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Do wejścia można przejść z parkingów, nie ma tutaj ograniczeń w postaci schodów i bramek. Wejście jest płaskie i nie sprawia problemów osobom z
niepełnosprawnością ruchową. Wejście jest dostępne w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji są pracownicy Biura Obsługi Kancelaryjnej, które znajduje się w pok. 1a.
W odległości 10 m od budynku znajduje się parking Urzędu z wydzielonymi 2 miejscami dla osób niepełnosprawnych.
W Urzędzie można skorzystać z tłumacza języka migowego po uprzednim umówieniu wizyty.
Budynek Urzędu jest budowlą czterokondygnacyjną dostosowaną są dla osób z niepełnosprawnością ruchową - posiada windy, szerokie korytarze i
odpowiednio dostosowane toalety.
Budynek Urzędu Stanu Cywilnego - ul. Armii Krajowej 47
Do budynku Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Armii Krajowej z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością. Do
budynku można również dojść łącznikiem znajdującym się na I piętrze budynku Urzędu Miejskiego. Do wejścia można przejść z parkingów, nie ma tutaj
ograniczeń w postaci schodów i bramek. Wejście jest płaskie i nie sprawia problemów dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście jest
dostępne w godzinach pracy Urzędu Stanu Cywilnego. W odległości 10 m od budynku znajduje się parking Urzędu z wydzielonymi 2 miejscami dla osób niepełnosprawnych. Budynek Urzędu Stanu Cywilnego jest budowlą dwukondygnacyjną dostosowaną są dla osób z niepełnosprawnością - posiada windę.
Wydział Transportu - ul. Kolejowa 6
Siedziba Wydziału zlokalizowana na piętrze budynku Dworca Autobusowego, do którego prowadzą strome schody. W budynku brak jest windy. W otoczeniu
budynku - przy ulicy znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Ze względu na strome schody występują bardzo duże
trudności lub nawet brak możliwości dostania się osób ze szczególnymi potrzebami.
Biuro Strefy Płatnego Parkowania - ul. Dworcowa 8
Siedziba zlokalizowana jest na parterze budynku Dworca Kolejowego.
Przy wejściu znajduje się podjazd.
Do budynku prowadzą niewielkie schody z poręczą.
Drzwi wyposażone są we wspomagacze.
Korytarze i drzwi wewnątrz budynku (za wyjątkiem pomieszczenia obsługi klienta) są wąskie.
Na parkingu wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Ze względu na wąskie korytarze i pomieszczenia brak jest możliwości
dostania się osób ze szczególnymi potrzebami do wszystkich pomieszczeń.
Referat Organizacji Pozarządowych i Referat Kultury - ul. Długa 33
Wydział Polityki Społecznej i Spraw Socjalnych - ul. Długa 33
Z tyłu budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Korytarze są szerokie, podłoga w dwóch kontrastowych kolorach.
Budynek posiada toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Budynek wyposażony jest w windę z wypukłymi oznaczeniami pięter na przyciskach.
W budynku głównym urzędu, w Referacie Organizacji Pozarządowych,Biurze Strefy Płatnego Parkowania i w Wydziale Transportu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Dwie pętle indukcyjne wspierające obsługę osób z aparatami słuchowymi zlokalizowane są w budynku głównym urzędu - w Biurze Obsługi Kancelaryjnej oraz w Referacie Organizacji Pozarządowych.
Pomoc w nawigacji
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy kombinacje klawiszy:
-
CTRL + F5 - ponowne zaladowanie zawartosci strony.
Serwis jest dostosowany do obslugi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomoca klawiszy:
-
TAB - przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia,
-
SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia,
-
ENTER - wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśniecie przycisku OK,
-
- przewijanie widocznej częsci strony.
Ułatwienia dla osób niewidomych
Serwis zawiera udogodnienia wprowadzone pod katem czytników ekranów.
Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuly stron umożliwiaja rozróżnienie kazdej strony,
zdjęcia i grafiki mają alternatywne opisy, a linki tytuly opisujące dany odnośnik bardziej szczegółowo.
Za pomocą skróconego menu można dostać się bezpośrednio do:
- treści
- menu ułatwień dostępu
- menu głównego
- mapy strony